משרד הכלכלה באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים מציע סיוע במימון להטמעת תקן EMV עד 80% מהעלות (מערכות סליקת תשלומים בתקן EMV החדשני שנפוץ ברחבי העולם)
ביום 14.6.2020 פרסמה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים קול קורא בדבר סיוע לעסקים קטנים ובינוניים להתמודדות עם השלכות התפשטות נגיף הקורונה, אנו בלשכת המסחר ירושלים ממשכים להנגיש לכם את המידע של מענקים, הלוואות וכלי סיוע אותם מעמידה המדינה עבורכם, כעת לפניכם פירוט נרחב באדיבות הסוכנות לעסקים קטנים בדבר כלי הסיוע והמימון אותם מעמידה המדינה לבעל העסק שיתקין מערכת סליקה EMV .
מה אומרת תוכניות הסיוע :
(1.)קידום סליקה בתקן EMV – תקן EMV מאפשר לבצע תשלומים ללא מגע באמצעות טלפון סלולרי ואפליקציות תשלום מתקדמות. סך התקציב המוקצה לתכנית זו הינו עד 80 מלש"ח.
הסיוע יינתן לעסקים שיתקינו מערכות סליקת תשלומים בתקן EMV החדשני שנפוץ ברחבי העולם ומאפשר ביצוע תשלומים ללא מגע באמצעות הטלפון הסלולרי ואפליקציות תשלום מתקדמות.
סרטון הסבר על התוכנית
מה ההטבה שמקבל העסק?
על פי הנחיות בנק ישראל, עסקים קטנים נדרשים להטמיע את התקן עד יולי 2021, וכעת יש הזדמנות לקבל החזר של עד 80% מעלויות ההטמעה.
מהם תנאי הזכאות לסיוע במימון?
הסיוע לעסקים במסגרת תכנית זו יינתן בהתאם לסדר קליטת הבקשות ועד למימוש מלוא תקציב המשרד שהוקצה לתכנית זו.
- עסק שמאפשר ללקוחותיו תשלום בכרטיס אשראי באופן פיזי בעסק ומחזור הסליקה שלו לא עלה על 100 מיליון ₪ בשנת 2019.
- בעת מועד פרסום התכנית העסק טרם הטמיע את החומרה ו/או התוכנה הנדרשת לסליקה בתקן EMV בעמדת המכירה (POS), לרבות מסוף אחוד תומך EMV, קודן (PIN Pad) או שדרוג נדרש לקופה ייעודית אליה מתחבר קודן (PIN Pad).
- הבהרה: בתי עסק הסולקים בתצורת Fake EMV, כלומר עסקים שאינם סולקים בתקן EMV על אף שקיימת חומרה ותוכנה התואמת תקן EMV בעסק, אינם זכאים לסיוע.
התהליך כולל 3 שלבים: בדיקת זכאות, הגשת דרישת תשלום, בדיקת הבקשה והעברת תשלום.
תהליך הגשת הבקשה וקבלת המימון
שלב 1 – בדיקת זכאות לסיוע
יש למלא את טופס בקשת הזכאות בתחתית העמוד, ולוודא קבלת אישור זכאות.
- שימו לב, התאריך האחרון להגשת בדיקת זכאות הוא ה-30.9.2020.
- שריון זכאות יינתן על פי סדר הפונים בשיטת "כל הקודם זוכה"
- במידה ולא התקבל אישור על שריון זכאות, מומלץ להגיש דרישת תשלום (שלב 2), אשר תיבדק על פי סדר הגשת דרישות התשלום ובהתאם ליתרת תקציב
שלב 2 – הגשת דרישת תשלום
לאחר סיום תהליך הטמעת התקן בעסק, יש למלא את טופס דרישת התשלום אשר יעלה לאתר במהלך חודש יולי.
הודעה על פתיחת הטופס להגשות תישלח לכל עסק שהגיש טופס בדיקת זכאות (בשלב 1).
מה נדרש להציג בדרישת התשלום?
כל עסק רשאי להגיש דרישת תשלום אחת, אליה יש לצרף את החשבוניות של כל המסופים שהותקנו, וכן את המסמכים הבאים:
- תעודה מזהה עפ"י אופי העסק (תעודת עוסק מורשה, תעודת התאגדות)
- אישור ניהול ספרים בתוקף
- אישור ניכוי מס במקור בתוקף
- אישור ניהול חשבון בנק, או המחאה (שיק) מבוטלת
- ארגונים ללא כוונת רווח נדרשים להציג אישור ניהול תקין בתוקף
- חשבונית מס תקינה שכוללת את כל הפרטים המפורטים בסעיף הבא
אילו פרטים חשוב לכלול בחשבונית
שימו לב, חשבוניות אשר לא יכללו את כל הפרטים הנדרשים יוגדרו כלא תקינות ולא ניתן יהיה לאשר בגינן החזר הוצאות.
- סוג השירות – רכישת חומרה לעמדת מכירה/שירותי טכנאי
- מספר מסופי הסליקה שהותאמו לתקן EMV מבחינת החומרה
- מספר עמדות המכירה שהותאמו לתקן EMV מבחינת התוכנה בלבד
- הסכום הכולל ששילם העסק תמורת השירותים.
- התאריך בו נרכשה החומרה לעמדת המכירה/בוצעה הטמעת התקן – התאריך בחשבונית נדרש להיות החל מיום 14.6.2020 ואילך
שלב 3 – בדיקת תקינות הבקשה ותשלום.
במידה ודרישת התשלום תקינה, תקבלו מאתנו דוא"ל המודיע על אישור הבקשה והתשלום יועבר לחשבון העסק בתוך 10 ימי עסקים ממועד אישור הבקשה.
במקרים בהם הבקשה אינה מאושרת, או מאושרת חלקית, תקבלו מאיתנו הודעת דוא"ל עם פירוט הסיבות לדחיית התשלום, או לחלופין, בקשה להשלמת פרטים נדרשים.