פיתוחים חדשנים בתובלה הימית
נמל חיפה מציע אתר טכנולוגי חדש המעדכן על האוניות הפעילות בזמן אמת, סטראטפים בתחומי השילוח והערכות סיכוני ביטוח ימי עוד.
כחלק מהעשיה והפיתוח העסקים בצפון , לשכת המסחר ירושלים מברך את נמל חיפה על קידום שירות זה ליבואנים וליצואנים.
חברת הסטרטאפ ניישן הישראלית (פלטפורמה חינמית שמאגדת מידע רב על יזמות וחדשנות טכנולוגית ישראלית. היא מהווה מקור מידע מוביל על חברות סטארט-אפ, משקיעים, מרכזים ותאגידים בינ”ל בישראל. השילוב של טכנולוגיית מידע מתקדמת, ואנליסטים מקצועיים מאפשרים לספק מידע ותובנות עדכניים לגבי למעלה מ-6000 חברות) ידועה בחידושים טכנולוגים מתקדמים מתברר שבשנים האחרונות חלה צמיחה אדירה בכל מה שנוגע לחדשנות תובלה ימית , תחום המגלגל טריליוני דולרים בשנה ברחבי העולם.
לפניכם כמה דוגמאות, החל מאתר אינטרנט שמאפשר קבלת מידע בזמן אמת על סטטוס אוניות ומטענים, ועד סטארטאפים להשוואת מחירי שילוח וחיזוי מתקדם של סיכונים באמצעות אלגוריתמים של ביג דאטה.התיירות, בעולם המלונאות ובמחירי הטיסות, נושא השוואת המחירים הוא כבר טכנולוגיה מוכרת. השימוש באתרים כגון סקיי סקאנר, אקספדיה, קיאק ועוד שכיח. הוא מאפשר לגולשים להזין פרטים על החופשה שהם חושקים בה ולקבל מגוון רחב של הצעות, לפי המחיר הזול ביותר, נתיב הטיסה הקצר ביותר, מלונות במרכז העיר או באזורים אחרים ועוד.
בשנים האחרונות, הטכנולוגיה שעובדת מצוין בעולם התיירות, הגיעה גם לתחום התובלה הימית עם השקת השירות של הסטארטאפ הישראלי "פרייטוס" (Freightos). החברה מספקת פלטפורמה פשוטה שמאפשרת, גם ליבואנים וגם ליצואנים, לערוך השוואה של מחירי שילוח טובין. באמצעות הכנסת נקודת המוצא, נקודת היעד ופרטים על הטובין הנדרשים לשילוח, המערכת מבצעת אונליין אופטימיזציה של הנתיבים העדיפים לביצוע המשימה. היא מציגה בפני הלקוח רשימה של מחירים וספקים, בזירת מסחר מיוחדת.
כל מה שנותר ללקוח הוא לבחור את האופציה המועדפת עליו, בין אם בשל המחיר או נתיב השילוח ולבצע התקשרות מול החברה המשלחת.
"פרייטוס" כבר גייסה 44 מיליון דולר ממשקיעים, בין היתר באמצעות חברת ג'נרל אלקטריק ונצ'רס (GE Ventures), שהייתה ממובילות הגיוס.
תחום לוחמת הסייבר מוכר לכולם כנושא חשוב, אשר עשוי לפגוע במידע יקר ערך של חברות רבות ולהקשות על התפקוד שלהן. עולם התובלה הימית, ובכלל תחום הימאות, לא זוכים לחסד מפני מתקפות אפשריות. מערכות טכנולוגיות מורכבות, שנמצאות בשימוש של נמלים ברחבי העולם וכן בכלי השיט ששטים ביניהם, חשופים לאיומים רבים. איומים אלו עשויים לגרור השבתה של הנמלים או חברות התובלה, למשל באמצעות שיבוש של המידע המועבר על איסוף ופריקה של מכולות או מיקומן. כתוצאה מכך נגרמת פגיעה במוניטין של אותן חברות. בנוסף, התקפות סייבר על הנמלים וכלי השיט יכולים אף להביא להטבעה מרחוק של אוניה, לפגיעה ביכולת שלה לייצר תמונה ימית לצורך ניווט והן אף משמשות לאיסוף מודיעין למטרות טרור.