ודאו שהצמיגים שאתם רוכשים מתאימים למידות הרשומות ברישיון הרכב, ועליהן המליץ יצרן הרכב. אסור לנסוע ברכב כאשר מידות הצמיגים המורכבים ברכב לא תואמות את הרשום ברישיון רכב (גם אם הצמיגים מאושרים לפי הוראות יצרן הרכב אך לא רשומים ברישיון הרכב משטרת ישראל מורידה את הרכב מהכביש)
כאשר כבר הוחלט להרכיב צמיגים חדשים ברכב יש לערוך סקר שווקים במספר צמיגיות ולהקפיד שהסקר מתייחס לאותו מותג צמיג, אותה מידה, ואותה חברה שמייצרת את הצמיג , אותו קוד משקל, וקוד מהירות כפי שקבע יצרן הרכב ,כי אין המחירים שווים בין צמיג לצמיג גם באותו מידה ובאותה חברה די שקוד המהירות T או H או V וכו' יהיה שונה וכבר המחיר לא אותו מחיר והבדל גדול במחיר. והמחיר משתנה במהותו.
ודאו שהצמיגים שאתם רוכשים מסומנים בתקן הבינלאומי ,אמריקאי, יפני,או אירופאי ומתאימים לקוד העומס ולקוד המהירות נסיעה של הרכב כפי שקבע יצרן הרכב בלבד .
בדקו והחליפו צמיגים כאשר עומק החריצים הנותר בסוליה יורד מתחת ל – 2 . מ"מ. יש לשים לב בזמן הרכבת צמיגים חדשים שצמיגים החדשים מורכבים ברכב כאשר תאריך היצור כלפי חוץ מלבד צמיגים עם חץ בכיוון הנסיעה או צמיגים אסימטרי .
אין להתקין ברכב על אותו ציר שני צמיגים מסוג מבנה שונה – רדיאלי ודיאגונלי . בוודאי לא בגודל צמיגים שונה, אסור בהחלט, להתקין צמיגים של מותגים שונים על אותו סרן, ברכב פרטי, ורכב שטח בגלל הבדלים בסוג הסוליה מרחקי בלימה ,וניקוז מים , מומלץ ורצוי שכל ארבעת הצמיגים יהיו שווים על הרכב אבל אם לא מחליפים ארבעה צמיגים יחד חובה להרכיב צמיגים כאשר כל הנתונים שווים כולל סימטרי ואסימטרי .רכב הנע קבוע 4X4 חייב בהחלפה של ארבה צמיגים ביחד.
ובאותו עניין. רצוי שהחלפת צמיגים תעשה בצמדים – זוג צמיגים על אותו סרן. יש להקפיד כי הצמיגים יהיו לא רק של אותו יצרן, אלא גם של אותו דגם אסימטרי או חץ בכיוון נסיעה , ובטח בגודל זהה. מידות צמיג קוד משקל וקוד מהירות כפי שקבע היצרן רכב בלבד…
נכתב ע"י יוסף נעים "צמיגי זיתוני ונעים " מומחה בוחן בצמיגים ומתן חוות דעת לבית המשפט, נייד 050-5619050