בשבועות האחרונים מתרחש עומס חריג בנמלי הים התיכון, מאחר שמטענים בייבוא ובייצוא אינם מועמסים ואינם נפרקים מאניות בפרק זמן סביר. מספר האניות הממתינות להיכנס לנמלים נע בין 40 ל-60, ולראשי המשק לא זכור עומס הדומה לזה שאנו חווים כיום. בשל כמויות ייבוא גדולות של מוצרים וחומרי גלם ועלייה בהזמנות למוצרי צריכה, גבר הביקוש לשירותי נמלי הים.
עלייה חריגה זו גרמה לכך, שקצב הגעת הסחורות אינו עומד ביחס לקיבולת הנמלים. המשמעות של העיכובים הינה: פגיעה בקבלת סחורות, מוצרים וחומרי גלם, פגיעה במוניטין היצוא הישראלי, פגיעה בכושר הייצור (נזק ישיר ועקיף) ותשלומים עודפים המושתים על בעלי המטענים, והמצב הולך ומחריף.
נכון להיום, המצב התפעולי בנמלים הוביל ל"מצור ימי" אשר משפיע על כלל המגזר העסקי ומאיים על שרידות עסקים: יבואנים, יצואנים, משלחים, חברות ספנות וסוכניהם, חברות הובלה יבשתית – כולם נפגעים קשות.
בהמשך לפעילויות נוספות, פנו עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר;
דר' רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים; ד"ר יורם זבה, יו"ר לשכת הספנות הישראלית; וגבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אל חה"כ מירי רגב, שרת התחבורה, בדרישה כי תפעל לתיאום פגישה דחופה עם כלל אנשי המקצוע בענף כדי לגבש פתרונות, אשר ימנעו נזק נוסף לעסקים בישראל והעלאות מחירים, וכן תתערב באופן אישי למציאת פתרונות לשיפור המצב התפעולי בנמלי הים, דוגמת הארכת משמרות העבודה בנמלים, הארכת הפעילות בסופי שבוע, הקדמת פתיחת הנמלים החדשים, שימוש ברציף חברת החשמל וכד'.