משדר מיוחד YNET – בחסות בנה"פ, בשיתוף: להב ולשכת המסחר ירושלים:
בעל עסק? כך תנהל חנות אינטרנטית מצליחה!!!
מאז החל משבר הקורונה חלה האצה בכל מה שקשור לתחום הסחר המקוון וזינוק של מאות אחוזים במכירות ברשת. אז איך עוד בעלי עסקים יכולים לנצל את המשבר ולנהל חנות אינטרנטית מצליחה, ואפילו להגדיל את מעגל הלקוחות ואפיקי הכנסה אחרים, מה העלויות הנסתרות ומה זה דורש? משדר מומחים מיוחד בשיתוף בנק הפועלים להב ולשכת המסחר ירושלים, עם כל התשובות. צפו
לצפיה בסיקור וסרטון הפאנל לחצו בקישור המצורף:
יצירתיות, יזמות וחשיבה מחוץ לקופסה
"זה לא פשוט היום להיות בעל עסק במדינת ישראל" אומר דרור אטרי. "מה גם שלצערי המדינה כשלה בכל היכולת שלה לטפל. אז מה עושים? מייצרים תהליך יצירתי. חושבים מחוץ לקופסה. חושבים איך אפשר ואם אפשר. אבל אם אפשר, חייבים לראות איך אנחנו יכולים לעשות את זה בצורה מושכלת – שפעם אחת תביא לנו תהליך של גידול בכמות הלקוחות הפוטנציאלים, אבל לא פחות חשוב, תביא את האני-מאמין שלי, את המקצועיות שלי, את היצירתיות שלי לקהל הרחב", מסביר אטרי.
"זה קסם. אנחנו נמצאים בעידן שבו יש יכולת שלך להקים עסק בן לילה", אומר עידן גרינברג. "הייתי איש טלוויזיה כמעט 15 שנה. בגלל בדיחה אחת שסיבכה אותי באינסטגרם. הדפסתי חולצה לחברה ורשמתי "בקרוב", בלי שבאמת הייתה לי קולקציה. מצאתי את עצמי, במהירות, מקים עסק ומצליח להתחיל למכור באינטרנט את התוצר שלי".
"אני חושב שהיום, יותר מתמיד, בגלל הקלות שבה אנחנו רגילים להזמין דברים ברשת, יש הזדמנויות טובות יותר וצריך להסתכל על המשבר הזה כהזדמנות לצמוח וגם לחקור זירות חדשות כמו הזירות הדיגיטליות שאני מאוד מאוד מחבב אותן".
איך מייצרים מכירות – ולא רק כניסות באתר מכירות אונליין?
"כשקונים, צריכים תחושה של ערך", מסבירה קרן שביט. "זו יכולה להיות בעיה של ערך שלא מועבר כמו שצריך, או היתרון של המוצר לא מודגש, או המחיר שלו. בשורה התחתונה, צריך לבדוק. אני אומרת שיטת הקובייה ההונגרית. לא ככה, ככה. לא ככה, ככה. לזרוק איזשהו פיתיון קטן, לראות אם זה עובד. לא עובד, לא קרה כלום, מחליפים למשהו אחר".
במהלך השידור אסף רותם, מנהל שיווק ב-WIX, נתן את כללי הזהב למכירות ברשת וגם הסביר את התהלך של בניית אתר, מה הן העלויות הנסתרות וגם כמה זמן לוקח להתחיל למכור מהרגע שהחלטתם שאתם רוצים להתחיל.
מה ההזדמנות הכי גדולה בסחר בימי קורונה?
"אנחנו יצרנו מודל שנקרא "פנס רחוב" זה מאירים את האור על הרחוב", אומר אטרי שמזמין את כל בעלי העסקים לפנות ללשכות המסחר ברשויות המקומיות ובערים' ולהיעזר גם כלכלית וגם בייעוץ. "אנחנו מייצרים תאריך של פיתוח מרחבים עסקיים ברשויות המקומיות בשיתוף הרשות המקומית ומשרד הכלכלה. כאשר אנחנו באים ונותנים מעטפת מרמת העסק הבודד, חנות הבגדים והפלאפל, ועד למרכז המסחרי המלא, נותנים כלים ומייצרים תהליך שיבואו קונים".
עידו גרינברג: "כשמשהו נשבר אצל היפנים, הם מדבקים אותו בזהב. כי הם מאמינים שהשברים הופכים את הדבר למשהו. אני חושב שתקופת הקורונה היא הזדמנות מעולה לעשות קפיצה בעסק שלכם. זה אומר שאם עכשיו או עוד שנה הייתם צריכים לעשות את המהלך הזה, ועכשיו זה זמן טוב ובעל העסק לומד על העסק שלו ועל היכולות שלו כבן אדם, ועד כמה ניתן לגדול, אז פשוט תעשו את זה. העולם לא ילך אחורה, העולם ילך רק קדימה".