ברכב פרטי ורכב 4×4 יש להתקין צמיגים חדשים או את אלה הטובים יותר על הציר סרן אחורי. לא משנה אם מדובר ברכב הנעה קדמית או אחורית וזאת אם חלילה יש נקר או פיצוץ בצמיג קדמי יש לנהג שליטה ברכב ע"י ההגה , ואם צמיג אחורי מתפוצץ אין לנהג כל שליטה ברכב לכן צמיג חדש או טוב יותר יורכב על הסרן האחורי בזוגות.
חובה על הנהג לשמור על לחצי ניפוח בצמיגים ולבדוק אוויר אחת לשבועיים בהתאם להוראות יצרן הרכב. לא פחות מדי כי הרכב לא יציב משייט, לא יותר מדי כי הרכב יהיה קופצני ולא יציב רק אבל רק, בדיוק כפי שהמליץ יצרן הרכב תאמינו לו, הוא השקיע בנושא המון כסף וריסק מכוניות רבות בשעת ניסוי הרכב ומי שקבע את הלחץ האוויר ברכב יודע מה הוא עושה. להזכירכם כל פעולות הצמיגים ברכב נעשות בשיתוף עם יצרני הצמיגים.
הצמיגים רגישים לשחיקה מוגזמת, או לא אחידה, במקרה של בעיות במערכת ההיגוי, המתלים והבלמים. אפילו בעיה קלה או חוסר שוויון בזוויות ההיגוי או במסבים עשויה תופעה זאת לגרום לצמיג שחיקה מוגזמת חוסר יציבות ופסילת הצמיג לנסיעה בכביש.
הקפידו על איזון הצמיגים ובצעו רוטציה בצמיגי הרכב כפי שרשום בספר הרכב או כל 10.000 ק'מ או שנה. במקרה של החלפת צמיג בודד כתוצאה מנזק לצמיג (במידה והצמיג חדש) יש להרכיב אותו צמיג ולהקפיד לאזן גם את הצמיג השני המורכב על אותו הסרן . מומלץ להעביר מדי פעם צמיגים קדמיים אחורה, ולהפך. בעיקר כאשר מדובר ברכב עם הנעה קדמית, אך גם בכזה עם הנעה כפולה. כמובן, במידה ומידות הצמיגים לפנים ומאחור זהות והדבר לא פוגע ביציבות הרכב.
בזמן רכישה והרכבות צמיגים חדשים ברכב יש לדרוש תעודת אחריות של יצרן הצמיגים או היבואן .יש יבואנים אשר מוכרים צמיגים חדשים בני שנים רבות ובמחיר "מציאה" לצמיגיה… והצמיגייה מרכיבה צמיגים אלו ברכבכם ללא ידיעתכם. וצמיגים אלו עלולים להיות מסוכנים לנהג לסובבים אותו, ולמשתמשים בדרך, בהרכבת צמיגים ישנים בני שנים רבות המורכבים ברכב כמוהם כפצצה מתקתקת, במקרה של בעיה תוכלו לקבל פיצוי , אך במקרה של תאונה יהיה מאוחר לדרוש פיצוי….. הקפד לא להיות הפראייר התורן של הצמיגייה.
אם מותקנים ברכב צמיגים עם פרופיל סוליה לא-סימטרי, יש להקפיד היטב על הרכבת הצמיג בהתאם לסימון המופיע עליו חץ בדופן המעיד על כיוון הנסיעה, או ציון הצד המתאים באותיות ברורות ל"שמאל" או "ימין". הרכבה הפוכה תפגע ביתרונות של צמיגים אלה ביציבות הרכב בנסיעה שיוט הרכב ואי יציבות ואף ותגרום להם שחיקה מוגברת.
לא מומלץ לרכוש צמיגים משומשים. אבל אם בכל זאת החלטתם לרכוש כאלה, דרשו מהמוכר אחריות ברורה על הצמיגים, תוך ציון סוג הצמיג, מידותיו, היצרן, ותאריך היצור רק חשבונית מס על צמיגים משומשים תעמוד לכם כאחריות במקרה של תאונה או כשל בצמיגים כידוע ליבואן אין אחריות על צמיגים משומשים וחברות הביטוח מנצלות זאת היטב .
תאריך הייצור מצוין בארבע ספרות. לדוגמא – 1805, פירושו שבוע 18 בשנת 2005.תאריך הצמיג מופיע ליד התקן האמריקאי D-O-T על דופן הצמיג.
במקרה של פגם ביצור הצמיגים ויבואן הצמיגים לא מכיר בזאת למרות שמנהל מקצועי חושב שיש פגם ביצור הצמיג המלצה חמה מאוד פנו ליצרן הצמיגים בחו"ל דרך אתרי האינטרנט השונים וקבלו יחס חם ומיוחד ידוע כי בארץ לא בדיוק הזיכוי הוא נכון וצודק.
נכתב ע"י יוסף נעים "צמיגי זיתוני ונעים " מומחה בוחן בצמיגים ומתן חוות דעת לבית המשפט, נייד 050-5619050